Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Klik "her" for at se vores cookiepolitik.

Ølby Festival

Festival, fællesskab og et overflødighedshorn af oplevelser, aktiviteter og musik. Det er, hvad Ølby Festivalen står for. En masse lokale aktører - virksomheder, butikker, kommunen, skoler, institutioner og foreninger – går sammen om i fællesskab at skabe to herlige festivaldage.

Ølby festival logo

Ølby festivalen handler om at sætte positivt fokus på livet i og omkring Ølbycentret. Målet er at:

  • brande bydelen bedre
  • skabe mere tryghed og forskønne bydelen
  • øge ansvarsfølelsen hos den enkelte
  • bryde barrierer ned

Det omfattende program i 2019 vidnede om, at fællesskabet bakkede op om projektet og virkelig vil dette: at vi samarbejdede og løftede i fælles flok om at mødes i festlige, uforpligtende rammer, hvor vi lærte mere og mødte hinanden.


I 2019 blev Ølby festival afholdt for anden år i træk og foregik over to dage
Festivalen foregik i dagene:
Fredag den 3. maj og lørdag den 4. maj


Fællesskab

Den primære drivkraft bag initiativet er FÆLLESSKABET. At vi på tværs af køn, alder og især kultur og religion går sammen om denne fælles opgave, fordi vi vil skabe et bedre center, et bedre butiksmiljø, hvor der er rart at være, og hvor det altid er en god oplevelse at færdes.


Processen

På linje med sidste års borgermøde og workshop har vi også i år holdt et åbent borgermøde, hvor alle med interesse i at bidrage til festivalens tilblivelse og succes har deltaget. Her var bred tilslutning fra private, virksomheder, butikker, institutioner, foreninger og politiske instanser.

En arbejdsgruppe bestående af CDI (Rikke Willesen), Køge Billedskole (Kit Kjærbye), Ultimator Kommunikation (Karin Krause), Lene Jensen (involveret i beboerforening) og Lillian Graun (Byvenner) har mødtes regelmæssigt i planlægningen af festivalen - ligesom der i fire uger op til festivalens afholdelse vil være åbne møder med deltagelse af den brede skare af deltagende aktører. 

Kommunikation

Festivalen har fået sit eget logo og sin egen identitet – og løbende vil der blive kommunikeret til pressen og offentligheden via PR, annoncer, flyers, posters, badges, Facebook og web. 


Økonomi

Festivalens økonomi bæres af en bred skare af lokale virksomheder, butikker og institutioner, der hver især har ydet et økonomisk bidrag:

Center for Dansk og Integration
Dana Lim
ES Elektrikeren
ETK
Føtex 
KP Tømrerne
Køge Billedskole
Køge Onsdag
Køge Svømmeland
Køge Kommunes Kulturpulje
Little Italy
LørdagsAvisen
MJ Glas
Rema 1000
Tandlægerne Ølby Center
Tyrkisk Kulturhus
UUV

Programmet for 2019

Link til program


Galleri 2019

Barn og klovn

Børnehave optog

Samling i CDI's aula

Bod hos Center for Dansk og Integration

Hoppeborg

Hoppeborg

Bod ved Føtex

Street Football

Street Football

Street Football

Boksning ved Ølby ældrecenter

Boksning ved Ølby ældrecenter

Boksning ved Ølby ældrecenter

Mad- og kagebod

Bod hos Center for Dansk og Integration

Bod hos Center for Dansk og Integration

Ole fra Billedskolen er kreativ

Computerspil (Fortnite) hos Center for Dansk og Integration

Krea-bod hos Center for Dansk og Integration

Loppemarkedboder

Loppemarkedboder

Integrationsmedarbejder fra Center for Dansk og Integration

Loppemarkedbod

Ansigtsmaling bod

Dans 

Dans

Stemningsbillede Ølbycenter

Opdateret af Webredaktør 20.05.19