Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Klik "her" for at se vores cookiepolitik.

Ølby Festival

Festival, fællesskab og et overflødighedshorn af oplevelser, aktiviteter og musik. Det er, hvad Ølby Centret inviterer til fredag den 3. og lørdag den 4. maj. Igen i år er en masse lokale aktører - virksomheder, butikker, kommunen, skoler, institutioner og foreninger – gået sammen om i fællesskab at skabe to herlige festivaldage.

Ølby festival logo

Ølby Festivalen

Festivalen foregår i dagene:
Fredag den 3. maj kl. 9.30 - 21.30 
Lørdag den 4. maj kl. 10-16


Ølby Festivalen vil foregå over to dage. Det omfattende program vidner om, at fællesskabet bakker op om projektet og virkelig vil dette: at vi samarbejder og løfter i fælles flok om at mødes i festlige, uforpligtende rammer, hvor vi kan lære mere og møde hinanden. 


For andet år i træk vil vi afholde en Ølby Festival, der skal sætte positivt fokus på livet i og omkring Ølbycentret. Målet er at: 


  • brande bydelen bedre
  • skabe mere tryghed og forskønne bydelen
  • øge ansvarsfølelsen hos den enkelte
  • bryde barrierer ned

Fællesskab

Den primære drivkraft bag initiativet er FÆLLESSKABET. At vi på tværs af køn, alder og især kultur og religion går sammen om denne fælles opgave, fordi vi vil skabe et bedre center, et bedre butiksmiljø, hvor der er rart at være, og hvor det altid er en god oplevelse at færdes.

Processen

På linje med sidste års borgermøde og workshop har vi også i år holdt et åbent borgermøde, hvor alle med interesse i at bidrage til festivalens tilblivelse og succes har deltaget. Her var bred tilslutning fra private, virksomheder, butikker, institutioner, foreninger og politiske instanser. 

En arbejdsgruppe bestående af CDI (Rikke Willesen), Køge Billedskole (Kit Kjærbye), Ultimator Kommunikation (Karin Krause), Lene Jensen (involveret i beboerforening) og Lillian Graun (Byvenner) har mødtes regelmæssigt i planlægningen af festivalen - ligesom der i fire uger op til festivalens afholdelse vil være åbne møder med deltagelse af den brede skare af deltagende aktører. 

Kommunikation

Festivalen har fået sit eget logo og sin egen identitet – og løbende vil der blive kommunikeret til pressen og offentligheden via PR, annoncer, flyers, posters, badges, Facebook og web. 

Økonomi

Festivalens økonomi bæres af en bred skare af lokale virksomheder, butikker og institutioner, der hver især har ydet et økonomisk bidrag:


Center for Dansk og Integration
Dana Lim
ES Elektrikeren
ETK
Føtex 
KP Tømrerne
Køge Billedskole
Køge Onsdag
Køge Svømmeland
Køge Kommunes Kulturpulje
Little Italy
LørdagsAvisen
MJ Glas
Rema 1000
Tandlægerne Ølby Center
Tyrkisk Kulturhus
UUV

Program

Link til program



Vi glæder os til at se dig, din familie, dine venner og alle dem, du endnu ikke kender.
Opdateret af Webredaktør 11.04.19